DE L'INTELLIGENCE DES DONNÉES À L'EXPERTISE AUGMENTÉE
FRANÇAIS I ENGLISH
0Se connecter


GROUPAMA – Group report and key figures

French report

REPORT’S MAIN STRENGTHS :

  • A REPORT PRESENTED THROUGH SUMMARY SLIDES OF GROUP'S OPERATIONS
  • A DETAILED HISTORY OF THE GROUP'S FINANCIAL PERFORMANCE BETWEEN 2017 AND 2021
  • AN OVERVIEW OF THE GROUP'S MAJOR BUSINESS STRATEGIES
  • A MEDIUM-TERM OUTLOOK FOR OPPORTUNITIES AND THREATS
PanierADD TO BASKET  |  600 €ADD TO BASKET  |  600 €

Collection : Essential

Last update : 29/01/2024

Price : 600 €

Number of pages : 22 pages

Language : French / English

Format : PDF (immediate availability)

Reference : 23WENT57

DOWNLOAD THE PRESENTATION

IN THIS REPORT
SUMMARY
RELATED REPORTS
DOWNLOAD
THE PRESENTATION
IN THIS REPORT

IN THIS XERFI GLOBAL REPORT :


WHAT IS THE GROUPS' FINANCIAL SITUATION ?

The financial indicators presented in this report include: consolidated revenue, consolidated EBIT and EBIT ratio, consolidated net profit and net profit rate, R&D expenditure and ratio, sales by segment and by region, profitability, liquidity and solvency ratios, free cash flow and capital expenditure.

WHAT ARE THE GROUP'S STRATEGIC PRIORITIES ?

Pursue digital innovations

Develop additional services

Improve clients' experience


WHAT ARE THE GROUP'S STRENGTHS AND WEAKNESSES ?

Through a SWOT analysis, this report also provides an overview of the group's strengths (Well-balanced portfolio between general insurance and life and health insurance, Among the 10 largest French insurance groups on the market) and weaknesses (Regional mutual insurance companies have a strong focus on rural areas, where population density is low, Difficulties in certain international markets).

SUMMARY

1. Overview

Presentation

Segments

SWOT

2. Corporate Strategies and Recent Events

3. Financial Indicators

4. Statistical Appendix

5. Glossary

RELATED REPORTS
RELATED REPORTS
Les assureurs en France
11/12/2023 | 207 pages | FR 2 100 €
femme souriante au bureau
La distribution d'assurance : mutations et redéfinitions des modèles Quelles stratégies à l'ère de l’IA, des API et des exigences de proximité relationnelle ?
03/10/2023 | 222 pages | FR 2 950 €
homme signant un document
Les nouveaux standards de la relation client dans la banque et l'assurance Les technologies et l’IA au service de nouveaux modèles relationnels : quelles stratégies ? quelles conséquences ?
23/05/2023 | 217 pages | FR 2 950 €
personnes se serrant la main

INSCRIPTION NEWSLETTER SECTORIELLE

X

GROUPAMA600 €

29/01/2024 | 22 pages | EN 600 €
PURCHASE
ON LINE
PURCHASE
ON LINE
PURCHASE
ORDER
PURCHASE
ORDER

L’ÉTUDE A ÉTÉ AJOUTÉE A VOTRE PANIER

POURQUOI UN COOKIE ?Continuer sans accepter >

Le groupe XERFI utilise et stocke des informations non sensibles obtenues par le dépôt de cookies ou technologie équivalente sur votre appareil. L’utilisation de ces données nous permet de mesurer notre audience et de vous proposer des fonctionnalités et des contenus personnalisés. Nous souhaitons ainsi nous assurer que nous fournissons l’expérience la plus informative pour nos visiteurs.

Les données stockées par XERFI ne sont en aucun cas partagées avec des partenaires ou revendues à des tiers à des fins publicitaires. Vous pouvez librement donner, refuser ou retirer à tout moment votre consentement en accédant à notre page de gestion des cookies.

ACCEPTER

PERSONNALISER

PERSONNALISEZ LE STOCKAGE DE VOS DONNÉES

Cookies Google AnalyticsCes cookies permettent d’obtenir des statistiques de fréquentation anonymes du site Xerfi afin d’optimiser son ergonomie, sa navigation et ses contenus.

Cookies de personnalisation du parcours de visiteCes cookies nous permettent de vous proposer, en fonction de votre navigation sur le site, des contenus et/ou des offres de produits et services les plus adaptés à vos centres d’intérêt.

Vous pouvez librement et à tout moment modifier votre consentement en accédant à notre outil de paramétrage des cookies.

VALIDER ANNULER